♦ Mitt tipps till långt hår


♦ Godkväll<3 Nu har jag kollat Let´s dance med Sofia och Kristin, väldigt mys. Ni nattugglor läser vell antagiligen detta inlägg nu på natten eller ni morgonpigga på morgonen, här kommer iaf ett litet tipps från mig som kanske säger emot allt ni ständigt får höra? vi får se vad ni tkr om det.



Dagens tipps!


De flesta av mina vänner säger att jag verkligen måste gå och klippa mig, så känner väl jag också egentligen. Mitt hår är som ni kanske vet ganska lockigt, det gör att mina toppar ser ut som sju svåra år och spretar åt alla håll!
Men i höstas bestämde jag mig ändå för att spara håret så att det blir riktigt långt! Typ till midjan. Jag Köppte öljäst, jag började ta sånna där fisktabletter (omega3) och funderade till och med på att göra en hårfärlängning, asså en sån där riktig som man klistrar på. Men sen kom jag på (tur var vell det) att håret är ju alldra finast när det är naturligt. Så jag började spara, verkligen spara! och jag mätte längderna varje månad ett bestämt datum(desperat?,ja!) Jag sparar fortfarande och jag har bestämt mig att inte gå till frissan förän efter sommarlovet. Jag vet att om jag går och klipper mig nu, typ en dm (som egentligen behövs) så kommer jag aldrig kunna stå ut med att fortsätta spara, mitt hår måste få växa utan att jag hela tiden klipper av det för att det är slitet. Hur ska ett hår kunna bli långt om man klipper det? håret växer från rötterna i hårbotten och inte från topparna, visst blir topprna slitna men det hindrar ju inte håret från att växa. Så mitt tipps till er är att skippa frissan på ett tag och låta håret växa, det låter säkert tvärtimot vad ni brukar göra och vad som sägs är bäst, men man måste ju testa sig fram här i livet, visst?

Men!-Undertiden du låter ditt hår växa måste du sköta om det, såhär gör jag:

* Tvätt: schampo och balsam, samt inpackning efter varje tvätt.
* Tillskott: Selicia tabletter/öljästtabletter = (B.vitamin) och Omega3
* Uppsättningar: Sover med fläta så att håret inte blir så trassligt.
* Tänger: Undvik värmetänger, använd max 3 gånger i veckan, ställ in tången på låg värme och låt det ta längre tid!
* Skydd: Scandinavian formula värmeskydd innan jag använder värmetänger.
* Utredning: borsta aldrig håret när det är blött. (borstar väldigt sällan, typ 1 gång/mån)
* Ett litet tipps till kanstertorra toppar är Fuktgivande produkter/håroljor!





Lycka till med sparandet, vi hörs puss och kram.





Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0