♦ Sorg och saknad..


♦ För exakt ett år sedan idag var det måndag, det var första dagen på sportlovet 2009, det var första dagen på en veckas glad ledighet som inte blev någon glad ledighet. För denna första dag var också en sissta dag på en lång vänskap för mig och min familj. Det var dags att ta farväl av en trogen vän som funits där alldeles för länge för att bara kallas kanin. Du var så mycket mer än så för mig, du var inte ett husdjur du var min bästa vän. Jag minns hur vi i flera månader kämpade med beslutet, bokade och bokade av veterinärbesöket, men tillslut bestämde oss för att det inte gick längre.. Det var inte rättvist längre, känslan av att du skulle få det bättre i himmlen övervägde. Jag har aldrig varit med om något hemskare än att lämna över dig till någon som skulle ta ditt liv. Lämna över det jag älskade mest på jorden till ett par främmande händer som skulle sticka in en spruta i dig och sudda ut vägarna mellan oss... Jag har aldig gråtigt mer som när du låg i min famn och jag sakta kände hur ditt hjärta slutade att slå. Jag har aldrig känt mer tomhet som när vi kom hem och när du var där men ändå inte där. Jag har aldrig velat ha dig så mycket som när du precis hade lämnat oss..
Idag känns beslutet vi tog rätt men jag minns hur jag klandade mig själv, hur fan kan man ta till sig rätten att besämma över någon annans död? det är så jävla fel det kan bli, hoppas iallafall att vi gjorde rätt. Allt för dig vännen, tack för de underbara 9 åren som du gav mig, de har vart mest betydelsefulla. Jag älskar och kommer alltid att älska dig mest i hela världen, du finns föralltid kvar i mitt hjärta, bara så du vet..









Forever rest in peace best friend..





Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0