♦ Julbak



♦ Japp, har nu bakat fong eller tjong? tror jag att det heter, det är som typ kola jävligt gott ^^ asså jag älsakr att baka, ösa på med NRJ och vrålbaka, smaka 24 och sen se resultatet :) fast nu bakade jag inte julklappar som jag först tänkte utan jag bakade till julafton.. Imorgon blir det shpping i vällingby jiiipie, måste hitta någon söt som vill hänka bara, ska fråga julia carro lr soffy tror ja. Längtar efter min K!



Najsigt bajsigt, ni anar inte hur gott det lukta!




Men såhär mysfina blev dom, mina älskade kolor ^^




Japp, nu står dom i kylen och väntar på julafton..

Respt:

3 dl socker
1,5 dl grädde
1,5 dl ljus sirap
2 msk smör

Blanda allt, koka tills det håller kulprovet(häll lite av själva massan i ett glas med iskallt vatten, ta upp det och låt det stelna, man ska typ kunna bryta det nästan) sen häller man allt på en smord plåt och degar ut det med händerna, rullar det till en lång grej^^ och klipper isär.. hah. och poff in i kylen, GALET GOTT!



Såg denna cola julbock på plantagen, blev kär den var ju lixom svart, som en neger ^^ och så hade den silvriga rosetter, väldigt sweet I think.. Men hade inte råd, eller egentligen men pallade inte köpa den, asså den kommer ju ändå bara stå och glo i mitt rum och bli massa damm på..

Jahapp då ska jag ta ut min fishund på en kvällsrunda, må gott vi hörs imorgon puss i mass<33







Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0